اسپندش - دانلود رایگان فیلم، سریال، موزیک و انیمیشن

برای درمان بیخوابی چی بخوریم ، چی نخوریم ؟؟

این سوال خیلی از ماست که برای درمان بیخوابی چی بخوریم و چی نخوریم ؟؟ ما در این نوشته مواد غذایی‌ای که باعث بی‌خوابی می‌شوند را به شما خواهیم گفت تا کیفیت خواب شما به راحتی تنظیم شود. همه شما با تغییر دادن برنامه ریزی می‌توانید کیفیت خواب خود را بهتر کنید. از خوردن یکسری مواد غذایی مانند غذاهای آبکی، فست‌فودها، غذاهای چرب جدا خودداری کنید. بسیاری از مواد غذایی که شما استفاده می‌کنیم خواب‌تات را نامنظم می‌کند و بدخوابی را بیشتر می‌کند. شما باید مواد غذایی را بشناسید و غذاهای سالم را جایگزین غذای مضر کنید تا راحتی به سراغ‌تان آید.

برای درمان بیخوابی چی بخوریم ؟

برای درمان بیخوابی چی بخوریم ، چی نخوریم ؟؟

برای بیخوابی چی نخوریم ؟؟

  • از خوردن گوشت قرمز اجتناب کنید:

بدلیل اینکه هضم گوشت قرمز بسیار سخت می‌باشد سختی خواب را دوچندان می‌کند و بعد از خواب بدن به سحتی شروع به هضم غذای سنگین می‌کند بنابراین شما به سختی خواب‌تان می‌برد.همچنین گوشت قرمز بدلیل داشتن چربی اشباع شده کیفیت خواب را به هم می‌زند و میزان تحریک پذیری و خستگی را افزایش می‌دهد.

  • شب‌ها به هیچ عنوان غذاهای تند نخورید:

غذاهایی به بصورت چرب و تند طبخ می‌شوند به سختی قابل هضم می‌باشند به همین دلیل کیفیت خواب را بهم می‌ریزد. همچنین غذاهای تند رفلاکس‌ معده را بیشتر می‌کند و سوزش بوجود می‌آورد. همین امر بخودی خود سبب بیدار ماندن شما می‌شود. بعد از غذا بلافاصله دراز نکشید چون سبب ایجاد رفلاکس معده می‌شود. همچنین انواع آبمیوه و مرکبات سبب اختلال خواب و سوزش معده خواهد شد.

  • غذاهایی که بوجود آورنده نفخ است نخورید:

انواع لوبیا، نخود و لپه که سبب ایجاد نفخ می شود و هضم آن سخت می‌باشد را نخورید. این غذاها به رفلاکس معده منجر می شوند. توجه کنید که فلفل و گوشت قرمز اختلال خواب را چندین برابر بدتر می‌کند.

  • سبزیجات بخورید:

سبزیجات برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشند. وای خوردن آن قبل از خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. ترب، خیار و کرفس به علت داشتن مقدار زیادی آب سبب می شوند تا نصفه شب شما را بیدار و راهی دستشویی کنند. گوجه بعلت آمینواسید فراوان باعث ازاد شدن نوراپی نفرین می‌شود که هرکسی را ممکن است بدخواب کند. کلم، کلم بروکلی و گل‌کلم بعلت داشتن فیبر باعث می‌شود سیستم گوارش سخت‌تر کار‌ کند و خواب شما را بی کیفیت کند.

  • شکلات نخورید:

شکلات بعلت داشتن کافئین، اگر قبل از خواب استفاده شوند، خواب را نامنظم‌ می‌کنند. شکلات‌های تیره کافیین بیشتری دارند. یک تکه شکلات تلخ به اندازه نصف فنجان قهوه، کافئین دارد.

  • شب‌ها قند نخورید:

شیرینی‌جاتی مانند کیک، کلوچه و غیره نخورید. از مصرف نوشیدنی‌هایی ک کافئین دارند اجتناب کنید. زیرا همه این‌ها به علت داشتن قند فراوان، کیفیت خواب را پایین می‌آورد. حواستان باشد نوشیدنی‌های قبل از خواب را بدون قند مصرف کنید.

 
  • میان وعده های سالم بخورید:

اگر قبل از خواب حس گرسنگی دارید، میان وعده مغزی و سبک مصرف کنید تا تاثیرات مثبت در سوخت و ساز بدن‌تان داشته باشد. موز بعلت داشتن منیزیم سبب ریلکس شدن‌تان خواهد بود. آجیل، پنیر و تخمه هم جزء این‌هاست.

  • آلبالو یا آبمیوه آن را بخورید:

آلبالو بعلت داشت ملاتونین سبب افزایش هورمون خواب می شود و خواب آلودگی را افزایش می‌دهد. از آب آلبابوی بدون شکر استفاده کنید.

  • نوشیدنی گرم مصرف کنید:

قبل از خواب شیر گرم بخورید تا به بهبود کیفیت خواب‌تان کمک کند. شیر بعلت داشتن منیزیم و کلسیم سبب ریلکس شدن خواهد شد. همچنین شیر سبب آرام شدن جسم هم می شود. در استفاده از مایعات بدلیل شب ادراری زیاده روی نکنید. دم‌نوش گیاهی هم بسیار مفید می‌باشند. توجه کنید که دمنوش، کافئین نداشته باشد تا کیفیت خواب‌تان بالا رود.

  • کینوا، غلات بخورید:

غلات بعلت داشتن کربوهیدرات هضم راحت‌تری دارند و گرسنگی به شما بدست نخواهد داد و شما را تا مدت زیادی سیر نگه می‌دارد. جو و گندم سیاه هم از این نوع می باشند. از ماکارونی هم می‌توانید استفاده کنید ولی روی آن سس گوجه نزنید.اما بهترین پیشنهاد ما در این حالت کینوا است . 

  • برنج ساده بخورید:

کربوهیدرات بخاطر هضم شدن راحت غذا، کیفیت خواب را بالا می‌برد و بدن را به راحتی تجزیه می‌کند. قند خون شما بالا نمی‌رود و اختلال در خواب‌تان بالا نمی‌رود.

برای وقت های بی خوابی چی بخوریم زود خوابمان ببرد ( بدون قرص)

عادات غذایی خوب برای خواب راحت تر؟

  • زمان خوردن و خوابیدن را تنظیم‌ کنید:

حواس‌تان باشد زمان مناسبی را برای خوابیدن انتخاب کنید و وعده‌های غذایی را بموقع بخورید. از خوردن صبحانه غافل نشوید.وقتی خواب و خوراک‌تان تنظیم شود، بدن شما کورتیزول تولید می‌کند. سیستم ایمنی بدن، مدیریت تولید انرژی به شدت به این هورمون نیاز دارند.

  • شام‌تان را ۳ ساعت قبل از خواب بخورید:

سعی کنید غذایی که میخورید دارای ترکیبات فراوانی باشد که میزان سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. پس شام را حتما زود میل کنید. اگر رفلاکس معده دارید، مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و زیاد شام نخورید تا کیفیت خواب‌تان بهتر شود.

  • به هیچ عنوان گرسنه نخابید:

خوردن غذای سنگین سبب بی کیفیت شدن غذا می شود. اگر گرسنه بخوابید نمی‌‌توانید راحت بخوابید. شما با تنظیم خواب و خوراک‌تان به کیفیت خواب‌تان کمک خواهید کرد.اگر قبل خواب حس گرسنگی به شما دست داد، سعی کنید از میان‌وعده‌های سبک مانند غلات غنی‌شده و موز استفاده کنید.

  • ۴ الی ۶ ساعت قبل خواب از موادغذایی کافیین دار استفاده نکنید:

از خوردن قهوه، چای نوشابه و هرچیز کافئین‌دار جدا خودداری کنید. توجه کنید که شکلات دارای مقدار زیادی کافئین است.برخی از داروها مانند مسکن کافئین دارند. پس آن را تست کنید یا به پزشک مراجعه کنید.

  • الکل مصرف نکنید:

درست است که الکل سبب خواب آلودگی می شود ولی کیفیت خواب را پایین می آورد و عرق را زیاد و کابوس را بیشتر می کند. الکل ادرار را زیاد می‌کند به همین دلیل شما مجبور می‌شوید به علت پر بودن مثانه در نیمه‌های شب بیدار شوید. کلا الکل مضر می باشد و برای سلامتی زیان دارد.

برای بیخوابی چی بخوریم تا زودتر و راحت تر خوابمان ببرد.

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها